ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ & ΤΙΣ ΘΕΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ “ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ”, “ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ”, “ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ” της ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ)

Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις

ANOIΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


Υπογράψτε την Επιστολή Διαμαρτυρίας και στηρίξτε την προσπάθεια της ΕΤΕ (συμπληρώστε την φόρμα κάνοντας κλικ εδώ)

Αρχικά θεωρούμε υποχρέωσή μας να θυμίσουμε σε όλους και όλες το πλαίσιο ίσως για άλλη μια φορά: 

α. Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) ιδρύθηκε στην Αθήνα τον Ιούνιο του 2002 (Ν. 3027/2002), ως καθολικός διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ (Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής & Τεχνολογικής Εκπαιδεύσεως). Η ΣΕΛΕΤΕ είχε ιδρυθεί με νομοθετικό διάταγμα το 1959 (Ν.Δ. 3971/1959), στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας οργάνωσης και ανάπτυξης ενός συστήματος Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως αποτέλεσμα της ανάγκης ανάπτυξης μιας πολυεπίπεδης οικονομίας στη μεταπολεμική Ελλάδα του ’50. Εξαρχής είχε γίνει αντιληπτό ότι η προσπάθεια δεν θα μπορούσε να πετύχει χωρίς την ύπαρξη άρτια προετοιμασμένου εκπαιδευτικού προσωπικού.

β. Για τα πενήντα και πλέον χρόνια που ακολούθησαν, η ΑΣΠΑΙΤΕ- ΣΕΛΕΤΕ εστίασε, παρά τις όποιες  ιδεολογικές, οικονομικές και πολιτικές αναταράξεις στο ευρύτερο περιβάλλον, στον αρχικό της στόχο ο οποίος δυναμικά εξελισσόταν ανταποκρινόμενος στα νέα τεχνολογικά, παιδαγωγικά, οικονομικά κ.λ.π δεδομένα. Είναι εντυπωσιακό πως παρά την αναχρονιστικότητα και παθογένεια ακόμα και του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της σχολής (πολλές φορές με ευκαιριακού, διεκπεραιωτικού συντεχνιακού έως και αδιάφορου διαχειριστικά τρόπου διοίκησης) ακριβώς εξαιτίας του αρχικού στόχου λειτουργίας της και των αναγκών στις οποίες κλήθηκε να ανταποκριθεί, το έργο της στην προετοιμασία εκπαιδευτικών λειτουργών είναι μοναδικά αναγνωρίσιμο.

γ. Εστιάζοντας στο εδώ και τώρα, το “παράλληλο” και “συγχρονικό” μοντέλο προετοιμασίας εκπαιδευτικών αποτελεί πρότυπο και ζητούμενο για πολλά εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο. Ακόμα και γι’ αυτά που το κατήργησαν προηγούμενες δεκαετίες το αναζητούν και το επαναδιαπραγματεύονται καθώς έρχονται αντιμέτωπα με την αναποτελεσματικότητα της μάθησης. Αυτό κατ΄ ουσίαν θα ‘πρεπε να ‘ναι το κυρίαρχο υπό διαπραγμάτευση ετούτη την ώρα. Μας χρειάζεται η ΑΣΠΑΙΤΕ; αυτό το ιδιότυπο ίδρυμα με τον εξειδικευμένο στόχο του;

δ. Το ίδρυμα και το μέλλον του αναπόφευκτα, λόγω της ιστορίας του, της περιουσίας του, και του περιεχομένου των σπουδών του, μετατρέπεται σε “ιμάτιο προς διαμελισμό” ετούτη την ευαίσθητη πολιτικά συγκυρία, σύμφωνα με τα κατά περίπτωση “συμφέροντα” των όποιων ομάδων πίεσης οικειοποιούνται λόγω θέσης (και όχι απαραίτητα πλειοψηφίας) τον κυρίαρχο Λόγο (discourse) ως “Μοναδική” και “Αντικειμενική” Αλήθεια και Επιλογή!

ε. Αυθύπαρκτοι, τυχάρπαστοι και αυτοπροσδιοριζόμενοι «σωτήρες» της τύχης του ιδρύματος δεν διστάζουν δε, να χαράσσουν μονοδιάστατα και χωρίς εξουσιοδότηση «δρόμους σωτηρίας» ακολουθώντας αυθαίρετους τρόπους ιδιοσυναλλαγής πάντα όμως με αυταπάρνηση για το «καλό» του όλου και σε καμιά περίπτωση για την εξασφάλιση της στενά ατομοκεντρικής τους θεώρησης και σταδιοδρομίας!

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι, θεσμικά και μη εμπλεκόμενοι/ες στην τελικά «κατάργηση» της ΑΣΠΑΙΤΕ- ΣΕΛΕΤΕ και του ρόλου που η σχολή επιτελεί.

Εμείς ως απόφοιτοι/ες της σχολής και ως εν ενεργεία εκπαιδευτικοί λειτουργοί στο χώρο της ΤΕΕ, έχοντας «ζήσει» ως σπουδαστές/στριες και ως εργαζόμενοι/ες τη σχολή για την οποία γίνεται λόγος, χωρίς καμιά πρόθεση να ιδιοποιηθούμε την «Μοναδικά» και «Αντικειμενικά» ισχύουσα Αλήθεια, σας καταθέτουμε την ομόφωνη Αλήθεια μας, εμάς των 4000 λειτουργών εν ενεργεία της ΤΕΕ αποφοίτων της ΣΕΛΕΤΕ και ΑΣΠΑΙΤΕ:

  • Δεν θέλουμε, δεν διαπραγματευόμαστε και δεν δεχόμαστε κανένα διαμελισμό της σχολής (των σπουδών της, των τμημάτων της, των εγκαταστάσεων της, της περιουσίας της) με αλχημείες και αμφιβόλου συμφερόντων συμφωνίες πάνω και κάτω από το τραπέζι.
  • Δεν θέλουμε, δεν διαπραγματευόμαστε και δεν δεχόμαστε την εξ’ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) εξ ολοκλήρου της αρχικής εκπαίδευσης των μελλοντικών εκπαιδευτικών με όποιον τρόπο και αν παρουσιάζεται οικονομικά και τεχνολογικά «λαμπιρίζουσα» εφόσον αντίκειται στις κυριαρχούσες επιστημονικές προσεγγίσεις που σχετίζονται με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών.
  • Δεν θέλουμε, δεν διαπραγματευόμαστε και δεν δεχόμαστε σχέδιο σύμπλευσης, συγχώνευσης κλπ που δε βάζει στο κέντρο του το ερώτημα: τι είδους εκπαιδευτικό προσωπικό θέλουμε για τη δημόσια τεχνικοεπαγγελματική αλλά και γενική εκπαίδευση

Αντ’ αυτού,

  • Θέλουμε, Διαπραγματευόμαστε και Δεχόμαστε να συμβάλλουμε στη θεσμικά οριζόμενη διαδικασία με τα θεσμικά εξουσιοδοτημένα όργανα ώστε να ανευρεθούν ή και να στοιχειοθετούν προτάσεις  που προωθούν την αδιαίρετη πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ και την πλήρη αξιοποίηση των υπαρχόντων υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού της γι’ αυτό το σκοπό.
  • Θέλουμε, Διαπραγματευόμαστε και Δεχόμαστε την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της ΑΣΠΑΙΤΕ για την ανάπτυξη εκτός της αρχικής παράλληλης ή σύγχρονης εκπαίδευσης εκπαιδευτικών της συνεχιζόμενης επιμόρφωσης και κατάρτισης αυτών των λειτουργών  αξιοποιώντας το υπάρχον δίκτυο της σχολής σε πεδία αιχμής εξαιτίας των εξελίξεων στον τεχνολογικό, περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό χώρο.
  • Θέλουμε, Διαπραγματευόμαστε και Δεχόμαστε να μη χάσουμε την ευκαιρία όλοι μαζί να στοχεύσουμε όχι μόνο σε μια Νέα Αρχή αλλά και σε μια Αποτελεσματική Συνέχεια της Ανάπτυξης της ΤΕΕ στη χώρα μας .

Ο πρόεδρος της ΕΤΕ                                       Ο  Γραμματέας

Θεοδωρόπουλος Σωτήρης                              Αναστασιάδης Νίκος

Υπογράψτε την Επιστολή Διαμαρτυρίας και στηρίξτε την προσπάθεια της ΕΤΕ (συμπληρώστε την φόρμα κάνοντας κλικ εδώ