|
Αθήνα, 1 / 08 / 2013
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
1318 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ
Διαβαστε την ανακοίνωση ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας «εν κρυπτώ και παραβύστω» τη μεθοδευμένη προσπάθειά του να υποβαθμίσει την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας, σήμερα 1η Αυγούστου 2013 με ανυπόγραφο έγγραφο(nonpaper) μέσω e-mailπου έφτασε σε Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ανακοίνωσε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Σε αυτό η μεγάλη αλλαγή είναι η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας ως αυτόνομο μάθημα που διδάσκονταν στην Α και Β τάξη, και η αντικατάστασή του από ένα μαθησιακό πεδίο με τον τίτλο:
¨Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project ¨
Καταργείται έτσι χωρίς καμία τεκμηρίωση το μοναδικό τεχνολογικό μάθημα που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση. Το μάθημα της Τεχνολογίας είναι ένα πρωτοποριακό μάθημα, που με διάφορες ονομασίες διδάσκεται εδώ και δεκαετίες σε όλα τα προηγμένα κράτη με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων στους μαθητές. Η κατάργησή του αποτελεί οπισθοδρόμηση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ενώ θα οδηγήσει 1318 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων που δίδασκαν το μάθημα στην απώλεια της οργανικής τους θέσης με ότι αυτό συνεπάγεται για το εργασιακό τους μέλλον.
Το ¨μάθημα¨ με το οποίο θα αντικατασταθεί, προφανώς είναι η συνέχιση του αποτυχημένου στην εφαρμογή του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (Project) στα Λύκεια και θα το έχουν ανάθεση όλες οι ειδικότητες. Με τη μέθοδο αυτή το Υπουργείο Παιδείας σκέφτεται να λύσει το πρόβλημα της συμπλήρωσης ωραρίου των βασικών γενικών ειδικοτήτων! Φυσικά μια ματιά στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος δείχνει ξεκάθαρα ότι το αντικείμενο της Τεχνολογίας δύσκολα θα προτιμηθεί από τους μαθητές, οι οποίοι στην Α τάξη δεν θα έχουν καμία επαφή με Τεχνολόγο καθηγητή. Και φυσικά αυτό για τα Γυμνάσια που υπάρχει καθηγητής Τεχνολογίας με οργανική. Στα υπόλοιπα ούτε κουβέντα να γίνεται.
Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών καταγγέλλει τις προθέσεις αυτές του Υπουργείου Παιδείας και απαιτεί τη συνέχιση της αυτόνομης διδασκαλίας του μαθήματος της Τεχνολογίας, ανεξάρτητα από τις όποιες αλλαγές περιλαμβάνει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την εισαγωγή ή μη μαθήματος Project κτλ
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΟΡΤΑΣΑΝ ΑΠΟ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
ΟΧΙ ΣΕ ΝΕΟ ΔΙΩΓΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Το Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε.
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που στάλθηκε σήμερα στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ/ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΔΙΟ |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ΜΑΘΗΜΑ
|
ΤΑΞΕΙΣ |
|||
Α΄ |
Β΄ |
Γ’ |
|||
Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία |
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία |
Γλωσσική Διδασκαλία |
2 |
2 |
2 |
Νεοελληνική Λογοτεχνία |
2 |
2 |
2 |
||
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία |
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα |
3 |
3 |
3 |
|
Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση |
2 |
2 |
2 |
||
Μαθηματικά |
Μαθηματικά |
4 |
4 |
4 |
|
Φυσικές Επιστήμες |
Φυσική |
1 |
2 |
2 |
|
Χημεία |
– |
1 |
1 |
||
Βιολογία |
– |
1 |
2 |
||
Γεωγραφία |
2 |
2 |
– |
||
Σπουδές του Ανθρώπου και της Κοινωνίας |
Ιστορία |
2 |
2 |
2 |
|
Κοινωνική και πολιτική Αγωγή |
– |
– |
2 |
||
Θρησκευτικά |
2 |
2 |
2 |
||
Ξένες Γλώσσες |
Αγγλικά |
3 |
3 |
3 |
|
2η Ξένη Γλώσσα(Γαλλικά/Γερμανικά/Ιταλικά/Ισπανικά) |
2 |
2 |
2 |
||
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
2 |
2 |
2 |
|
Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης |
Μουσική |
2 |
– |
– |
|
Καλλιτεχνικά |
2 |
– |
– |
||
Αθλητική Ζωή |
Φυσική Αγωγή |
3 |
2 |
2 |
|
Οικιακή Οικονομία |
Οικ. Οικονομία |
1 |
1 |
– |
|
Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές – Project |
Τεχνολογία Τοπική Ιστορία Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Π.Ε.Α.Α) Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.) Φύση και Άσκηση Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης Σχολική και Κοινωνική Ζωή (Σ.Κ.Ζ.)
|
|
2 |
2 |
|
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
35 |
35 |
35 |