Στόχος του εγκεκριμένου σχεδίου είναι η κατάρτιση 28 Εκπαιδευτικών της επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σε μια νέα καινοτόμο προσέγγιση για τη διδασκαλία, μέσω ενός στοχευμένου σεμιναρίου για το STEM, με σκοπό την βελτίωση των προσόντων τους και την υποστήριξη του διδακτικού τους έργου.
Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν ένα σεμινάριο για τον τρόπο ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών και άλλων αντικειμένων στο πρόγραμμα σπουδών με βάση τη διδασκαλία STEM.
Το STEM είναι μια πολύπλοκη και πολύπλευρη έννοια που περιλαμβάνει μια σειρά θεμελιωδών, κοινωνικο-συναισθηματικών, προηγμένων γνωστικών και τεχνικών δεξιοτήτων. Ο όρος STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) είναι ένα ακρωνύμιο που χρησιμοποιείται από εκείνους που ασχολούνται με την εκπαιδευτική μέθοδο που αφορά στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών.
Η τρέχουσα ατζέντα εκπαίδευσης STEM βασίζεται στην πεποίθηση ότι οι δεξιότητες STEM είναι ζωτικής σημασίας για την καινοτομία και την ανάπτυξη στη σύγχρονη τεχνολογική μας βάση,
που στηρίζεται στη γνώση και επηρεάζει τη χρηματοδότηση στη βιομηχανία, την εκπαίδευση και την έρευνα σε διεθνές επίπεδο. Μια ωφελιμιστική ιδέα της εκπαίδευσης η οποία προωθείται μέσω αυτής της προσπάθειας για την προετοιμασία των σπουδαστών για ένα μέλλον που κυριαρχείται από STEM, όπου προβλέπεται ότι τα τρία τέταρτα των θέσεων εργασίας θα έχουν
ανάγκη από STEM δεξιότητες και ικανότητες.
Η εκπαίδευση STEM στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι πλέον μια οικονομική ανάγκη για τη χώρα, καθώς περισσότερα από 30 αξιόλογα επαγγέλματα θα απαιτήσουν γνώσεις STEM στο άμεσο μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι είναι πλέον περισσότερο από ποτέ απαραίτητο για
όλες τις κυβερνήσεις να επενδύσουν σε αυτή την πρωτοποριακή πρωτοβουλία και γι ‘αυτό σε όλη την Ευρώπη, χώρες που επενδύουν στην ανάπτυξη της βιομηχανίας τους, προσπαθούν να εισάγουν το STEM στα εκπαιδευτικά τους συστήματα.
Το ενδιαφέρον μας για αυτή την κατάρτιση, προκλήθηκε και από το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση, ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπαίδευσης, έχει θεσπίσει ένα δίωρο μάθημα STEM για την πρώτη τάξη των Επαγγελματικών σχολείων.
Σκοπός του έργου αυτού είναι να διερευνηθεί ο τρόπος σχεδιασμού και διοργάνωσης μαθημάτων Επιστήμης, Τεχνολογίας, Μηχανικών και Μαθηματικών (STEM) για τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Μέσα από ένα εμπλουτισμένο μαθησιακό περιβάλλον, θα αναλύσουμε τους μηχανισμούς διδασκαλίας καθώς και τις δράσεις που πρέπει να υλοποιηθούν, με σκοπό την υποστήριξη των μαθητών της επαγγελματικής εκπαίδευσης, προκειμένου να αποκτήσουμε την καλύτερη προετοιμασία για τη διδασκαλία STEM.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών STEM μέσω καινοτόμων δραστηριοτήτων για τους μαθητές, σε διαθέσιμους πόρους μάθησης και διδασκαλίας καθώς και στον εμπλουτισμό των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού για την εμπλοκή και την κινητοποίηση των σπουδαστών του.
Μαθησιακά αποτελέσματα
• Η βελτίωση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων για να μπορούν να χρησιμοποιούν διάφορες καινοτόμες μεθόδους και τεχνικές μικτής μάθησης που είναι επικεντρωμένες, στο να ενθαρρύνουν την επίλυση ουσιαστικών καθηκόντων στον πραγματικό κόσμο και να αναπτύξουν εγκάρσιες ικανότητες.
• Η εφαρμογή διδασκαλίας, βασισμένη στο πρόβλημα και την έρευνα, ως μια μαθησιακή μέθοδος διδασκαλίας, που ενθαρρύνει τη μάθηση στο πλαίσιο πραγματικών προβλημάτων που πιθανόν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές.
• Η ανάπτυξη της αυτονομίας των μαθητών με αυτό – κατευθυνόμενη προσέγγιση μάθησης, με την επεξεργασία των προηγούμενων γνώσεων του μαθητή, με την ενεργοποίηση της αποτελεσματικής χρήσης επιχειρημάτων και αποδεικτικών στοιχείων, με τη χρήση της αμφισβήτησης ως εργαλείου μάθησης.
• Η δημιουργία έτοιμων προς χρήση υλικών και ιδεών για τη στήριξη της οργανωτικής ανάπτυξης και της βελτίωσης της ποιότητας των δεξιοτήτων στο πεδίο STEM, με την υποστηρικτική συνεργασία ιδρυμάτων – εργαζομένων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο ροές και θα υλοποιηθεί μέσα στο 1ο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου..
1η ροή: 14 συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό κέντρο της ITC, στην Πράγα, για μία εβδομάδα.
Θέματα:
• Η επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων στο STEM
• Σχεδιάζοντας τα δικά σας μαθήματα STEM
• Οπτικοποίηση καινοτόμων σεναρίων εκμάθησης για αίθουσες διδασκαλίας BYOD
• Gamification STEM
• Δραστηριότητες STEM που ενθαρρύνουν την κριτική σκέψη
• Παιχνίδια προσομοίωσης on-line για το STEM
• Δημιουργία ενός συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης
• Διδασκαλία δεξιοτήτων μέσω κωδικοποίησης
• Εκμάθηση βασισμένη στο έργο
2η ροή: 14 συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό κέντρο της INFOL, στη Ρώμη, για μία εβδομάδα.
Θέματα:
• Σχεδιασμός για το πώς θα διδάξετε την κωδικοποίηση στους μαθητές
• Να ανακαλύψετε τους τρόπους για να ενθαρρύνετε τους μαθητές να κωδικοποιούν και να δημιουργούν τα δικά τους ρομπότ
• Διάφοροι τύποι δραστηριοτήτων που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας δάσκαλος για να τροποποιήσει τις διδακτικές ικανότητές του
• Κατανόηση της σπουδαιότητας της δυναμικής της ομάδας στη δημιουργικότητα και καινοτομία
• Βελτίωση των δικών σας μεθόδων διδασκαλίας μέσω ΤΠΕ